Themaweek: afval bestaat niet

Traditiegetrouw organiseren we de week voor de voorjaarsvakantie een wetenschapsweek. Vanaf dit jaar noemen we het de themaweek. De themaweek begint op maandagochtend 20 februari om 8.50 uur met een gezamenlijke opening op het schoolplein. De kinderen komen eerst naar de klas. U bent van harte welkom om de opening bij te wonen. U kunt de opening ook live volgen via Instagram (@montessorischool_steigereiland). De kinderen gaan de hele week afval tot kunst verwerken - op de meest uiteenlopende manieren. Ook leren ze hoe materialen worden gemaakt en als afval worden verwerkt. Op woensdagochtend organiseren we een workshopochtend voor alle kinderen. Op donderdagmiddag houden we een grote eindpresentatie op school. U bent dan van 14.00-15.00 uur welkom in het Steigereiland Museum. Bij ingang kunt u een vrijwillige entree betalen. De opbrengst gaat naar de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië. Op vrijdag zijn de kinderen vrij vanwege een studiedag voor het team.