Hulp gevraagd bij de themaweek

Traditiegetrouw organiseren we de week voor de voorjaarsvakantie een wetenschapsweek. Vanaf dit jaar noemen we het de themaweek, dit geeft een breder perspectief in de onderwerpkeuze.

Van maandag 20 februari t/m donderdag 23 februari 2023

De themaweek begint op maandagochtend 20 februari met een gezamenlijke opening op het schoolplein. U bent daarbij van harte welkom. Op vrijdag zijn de kinderen vrij i.v.m. een studiedag voor het team.

Thema 2023: Afval bestaat niet

De kinderen gaan de hele week afval tot kunst verwerken - op de meest uiteenlopende manieren. Ook leren ze hoe materialen worden gemaakt en als afval worden verwerkt.

Workshops op woensdag 22 februari

Op woensdagochtend organiseren we een workshopochtend voor alle kinderen. Hiervoor hebben we veel hulp nodig van ouders. Het gaat immers om meer dan 500 leerlingen die wij een onvergetelijke ochtend willen bezorgen.

Wilt u een workshop geven?

We zijn op zoek naar ouders die een workshop willen geven aan ongeveer 15 kinderen of hierbij willen helpen. Het is leuk en interessant als uw workshop te maken heeft met het onderwerp, maar dit is niet verplicht. Experimentjes doen, dansen, yoga of muziek maken: het kan allemaal. Het is vooral de bedoeling dat de kinderen zelf actief zijn. De workshop duurt een uur en u geeft de workshop 2 keer op een ochtend.

Aanmelden of meer weten?

Doet u ook mee? U kunt zich zo spoedig mogelijk aanmelden bij Toon Leclercq: toonleclercq@obssteigereiland.nl. U mag ook een mail sturen als u nog even samen met de organisatie wilt nadenken over het geven van een workshop.

Eindpresentatie op donderdag

Op donderdagmiddag houden we een grote eindpresentatie op school. U bent dan van 14.00-15.00 uur welkom in het Steigereiland Museum! Meer informatie volgt.

We kijken uit naar de themaweek, alvast veel dank voor uw reactie!

Hartelijke groet,

namens de organisatoren van de Themaweek,

Ella Duijnker

directeur